Блокиране на поръчки и заместване на изображения
Photo Portal ви предлага няколко начина за контрол на поръчките на вашите клиенти. Поръчките могат да се прехвърлят автоматично в нашата система или да ги пускате ръчно.
Ако не промените изображенията преди поръчката, за производството ще се използва оригиналната резолюция, която сте качили. Като алтернатива имате две възможности за блокиране на поръчките. Можете да смените изображенията с изображения с висока разделителна способност преди поръчката или можете ръчно да одобрите всяка поръчка, без да сменяте изображенията. Можете дори да комбинирате и двете опции.
Photo Portal ви дава гъвкавостта да контролирате поръчките си по желания от вас начин и да гарантирате, че ще получите най-добрите резултати.
Замяна на изображения преди поръчката
С тази опция можете да спестите време за редактиране на снимките си и място за качване на файлове. Тя ви позволява да качвате изображенията си нередактирани и с ниска разделителна способност като предварителен преглед. След като поръчката бъде създадена, можете да качите окончателните изображения, редактирани и с високо качество, преди да одобрите поръчката. Можете да намерите тази опция в настройките за продажби на избраната от вас галерия.
Трябва да активирате опцията Замяна на изображенията преди поръчка. По този начин ще получавате известие за промяна на изображението, когато се създава поръчка. След като активирате тази опция, трябва да щракнете върху Запазване.
Когато клиент завърши покупка от тази галерия, ще получите имейл, с който ще бъдете уведомени за поръчката. За да я обработите, можете да кликнете върху предоставената връзка или да влезете в Photo Portal и да отидете в управлението на поръчките в рамките на Продажби.
Тук ще намерите поръчката, която клиентът ви е направил, със статус Чакащо за производство изображение. Ако щракнете върху нея, ще видите всички подробности за поръчката.
Това е мястото, където ще трябва да качите редактираните, висококачествени файлове за печат. В случай че все още не сте ги ретуширали, можете да изтеглите CSV файла, който съдържа имената на файловете със снимките. Ще трябва да го копирате и поставите в софтуера, който сте избрали за ретуширане на снимките, например Lightroom. Обърнете внимание, че в случай на Lightroom трябва да въведете имената на файловете, разделени със запетая, в полето за филтриране. Като този пример: wedding_01.jpg, wedding_04.jpg, wedding_02.jpg, wedding_05.jpg, wedding_03.jpg. По този начин ще се отворят само изображенията, които клиентът ви е избрал, което ще ви спести много време за търсене на файловете.
Ако вече сте ги ретуширали, единственото, което трябва да направите, е да ги качите. Можете да ги качвате един по един, като щракнете върху Upload Image (Качване на изображение) във всеки един от тях. Обърнете внимание, че винаги трябва да замените оригиналното изображение с друго, което запазва първоначалното съотношение на страните.
Ако Разрешаване на редактиране/подрязване на изображения е активиран в Настройки за продажби, няма да е възможно да замените изображението с редактирания кадър, направен от клиента, тъй като това може да доведе до грешки.
В случай че окончателните ви файлове, които трябва да бъдат качени, имат същото име като файловете, които трябва да бъдат заменени, можете да ги качите всички наведнъж, като щракнете върху Масово качване на всички изображения.
След като бъдат качени, статусът на изображенията ще се промени съответно.
Щракнете върху инструмента за редактиране, за да видите сравнение на оригиналното изображение и на каченото изображение.
За да завършите поръчката, всичко, което трябва да направите, е да кликнете върху Пускане на поръчката в производство. Когато се върнете в управлението на поръчките, ще видите, че статусът на поръчката е актуализиран.
Ръчно освобождаване на поръчки
Ако изображенията, качени във всички ваши галерии, са окончателните, ретуширани, висококачествени файлове и искате ръчно да одобрявате всяка поръчка, можете лесно да активирате и тази опция. Всичко, което трябва да направите, е да отидете в настройките на вашите продажби и сметки в рамките на продажбите и да активирате опцията Ръчно освобождаване на поръчки.
След като бъде активирана, всички поръчки, направени от вашите клиенти, ще трябва да бъдат ръчно одобрени от вас в управлението на поръчките, преди да бъдат пуснати в производство.